Turism cu siguranță

Безопасность туристов

Airfly - Economisiti bani la fiecare calatorie - Descoperiti ofertele noastre lowcost si economisiti bani la fiecare calatorie. - Aeroport, Companie aeriană, Rezervare, Tarif, Check-in, Îmbarcare, Destinație, Origine, Bagaj de mână, Bagaj de cală, Anulare/modificare bilet, Program de loialitate, Oferte speciale, Catering la bord, Clasă de călătorie, Gate de îmbarcare, Securitate și verificare documente, Grupuri sau familii, Notificări starea zborului, Timp de zbor, Zbor direct, Escală, Orar de zbor, Asigurare de călătorie, Taxe aeroportuare, Servicii de transport la aeroport, Cursă, Anulare sau întârziere a zborului, Reguli de transport pentru obiecte interzise, Asistență pentru pasagerii cu nevoi speciale, Acordarea de puncte de loialitate pentru parteneri ai companiei aeriene.

Cazarea turistilor se face la orice ora din zi si din noapte în ordinea sosirii si în limita locurilor disponibile, tinânduse seama cu prioritate de bligatiile asumate anterior cu confirmarea anticipata a spatiului închiriat privind tariful, cazarea se face fara discriminare cu privire la cetatenie, nationalitate, domiciliu, convingeri politice sau religioase.

Administratiile structurilor de primire turistica au obligatia sa asigure ordinea si linistea publica, bunele moravuri, secutitatea turistilor si a bunurilor ce le apartin în incinta unitatii.

Lucratorii de la receptiile structurilor de primire turistica sunt obligati sa înregistreze pe toti turistii în evidentele operative, la sosirea acestora si sa asigure completarea 24124n1316y formularului: fisa de anuntare a sosirii si plecarii turistilor, pentru fiecare turist. Acestea sunt formulare înseriate cu regim special care înlocuiesc cartiile de imobil. Datele pe care le contin fiecare fisa sunt: numele, prenumele, seria si numarul actului de identitate, data sosirii, scopul calatoriei, data plecarii, semnaturile turistului si receptionistului.

Completarea fiselor se face în momentul sosirii de catre fiecare turist pe baza actelor de identitate, pentru români, buletin de identitate, pentru straini pasaport sau în cazuri speciale carnetul de marinar, licenta de zbor, iar pentru militari în termen si elevii institutiilor militare buletinele de identitate, carnetul de serviciu sau legitimatia.

Este interzisa cazarea oricarei persoane care nu poseda act legal de identitate.

Fisele de anuntare a sosirii si plecarii turistilor, completate corect si semnate de turisti cazati se apreciau împreuna cu actele de identitate de catre receptioner, acestia confrunta datele, semneaza fisele si restitue actele de identitate titularilor. Fisele completate în doua exemplare se trimit în original organelor de politie, iar copiile se pastreaza un an în receptie si cinci ani în arhiva.

Modalitatile de preluare a fiselor vor fi stabilite de comun acord de catre structurile de primire turistica si unitatilor de politie teritoriale. Copiile fiselor contin date confidentiale si vor fi puse la dispozitia lucratorilor din politie în cazuri justificate.

Cazarea minorilor sub 14 ani este permisa numai în cazurile în care acestia sunt însotiti de parinti sau de reprezentantii legii. Se excepteaza de la regula minorii aflat în drumetie, în tabere, în excursii, la concursuri sau în alte actiuni similare însotiti de cadre didactice, antrenori, ghizi, din partea organizatorilor actiunilor turistice.

În scopul asigurarii protectiei turistilor personalului structurilor de primire turistice îi este interzis sa dea relatii si informatii cu privire la sejurul turistilor în aceste unitati fara acordul acestora.

Vizitarea turistilor în structurile de primire turistica este admisa cu conditia ca vizitatorul sa anunte receptia, lucratorii din receptie au obligatia sa permita vizita numai dupa obtinerea acordului turistului care urmeaza sa fie vizitat.

Vizitatorul poate ramâne peste noapte în camera turistului vizitat numai dupa anuntarea receptiei, completarea fisei de anuntare a sosirii si plecarii turistilor, înregistrarea în evidenta operativa în vederea achitarii contravalotii serviciilor prestate.

Structurile de primire turistice care au închiriat camere ce sunt folosite ca sedii de firme vor asigura acces separat pentru personalul angajat si pentru clienti.

În hotelurile cu o capacitate mai mare de 100 locuri se va introduce obligatoriu „tichetul legitimatie” pentru identificarea persoanelor cazate inclusiv pentru personalul firmelor cu sediu în hotel.

Atunci când, clientii nu sunt cunoscuti, receptionerii hotelului solicita „tichetul legitimatie” la înmânarea cheii.

Administratiile structurilor de primire raspund de paza, siguranta si securitatea turistilor, securitatea si integritatea bunurilor turistilor în conformitate cu legislatia în vigoare, de asemenea asigura amenajari speciale pentru valorile turistilor predate spre pastrare luând masuri sa fie asezat acest lucru la vedere.

Personalul structurilor de primire turistice este obligat sa ia masuri de prevenire a infractiunilor si faptelor antisociale în incinta structurilor de primire. Administratiile, hotelurile, motelurile, au obligatia de-a informa organul de politie cu infractiunile comise si faptul ca exista persoane cazate care au contribuit la tulburarea ordinei si a linistii turistilor.

În conformitate cu H.G.R. 41, spatiul de cazare este resedinta temporala a turistului. Deci acest spatiu este inviolabil, cu exceptia situatiilor care pun în pericol viata, integritatea si bunurile turistilor, precum si baza materiala a structurii de primire.

Angajatii structurii de primire sunt obligati sa cunoasca si sa aplice toate normele si regulile H.G.R. 41.

Back to list